data:post.title

Cykl: Mieszkam w domu – nowoczesny dom parterowy

czwartek, 17 marca 2016
Z poprzedniego postu o domu moich marzeń wiecie, że kocham domy parterowe i najlepiejdrewniane. Gustuję w stylu klasycznym, bezpiecznym – nie przepadam za budynkami typu „klocek” - zimnymi, kanciastymi, przeszklonymi. Ale ostatnio zainteresowałam się połączeniem – dom parterowy plus dom nowoczesny. Czemu nie?

shanti0101.pinger.pl

Przeglądając katalogi okazuje się, że wybór wśród domów jest jeszcze większy, niż dotąd sądziłam. Ograniczałam się do przeglądania w kategoriach „parterowy, drewniany”, dopóki nie spostrzegłam, że dom nowoczesny wcale nie musi być zimny i surowy. Jeden z moich ulubionych chciałabym Wam zaprezentować.

extradom.pl

extradom.pl

Projekt domu Dom Doskonały F Modern to dom jednorodzinny, z poddaszem nieużytkowym, natomiast z możliwością montażu schodów strychowych z hallu i stworzeniu na poddaszu dodatkowego pomieszczenia, w moim przypadku byłoby to biuro – całkowicie odizolowane od reszty domu zapewniłoby mi możliwość spokojnej pracy. Posiada garaż na dwa auta, w którym znajdują się też pomieszczenia gospodarcze, czyli pralnia i kotłownia. Parter budynku podzielony jest na strefę wspólną oraz prywatną. Przestrzeń prywatną tworzą cztery pokoje (!) i łazienka. Strefa wspólna to przestronny pokój dzienny, który łączy się z dużą kuchnią i z hallem, który prowadzi do pozostałych pokoi. Z salonu przechodzimy do ogrodu na duży, częściowo zadaszony taras gdzie mieści się grill zewnętrzny. Jest to idealny dom dla dużej rodziny.

Dla mnie bardzo ważnym rozwiązaniem jest taras. Nie wyobrażam sobie lata bez weekendowego grillowania wraz z rodziną i przyjaciółmi.

Szczególnie moją uwagę zwrócił niestandardowy kształt bryły budynku, drzwi wejściowe umiejscowione na skosie to niecodziennie rozwiązanie – bardzo mi się to spodobało.

Fantastycznym rozwiązaniem jest duży wiatrołap, oraz salon z kuchnią, który możemy wykorzystać do zabaw i czasu spędzanego z dziećmi. Rodziny wielodzietne powinny zwracać na to uwagę.
Oczywiście, jest większa szansa na bałagan :) Ale na czym polega życie rodzinne? Na pewno nie na sterylności.

houzz.com/photos/2420034/SAN-CLEMENTE-interiors-Room-renovation-modern-family-room-orange-county

Duża kuchnia to marzenie każdej pani domu. Mając liczną rodzinę, trzeba zwrócić uwagę na wielkość kuchni, na miejsce, które zostanie poświęcone blatom roboczym. W kuchni – wygoda przede wszystkim.

fashoindesign.blogspot.com/2010/07/kitchen-interior-design.html

Zwróciłam również uwagę na ilość mniejszych pomieszczeń. Każdy może mieć swój pokój! Przy dwójce dzieci w tym domu możemy mieć nawet własne biuro – co dla mnie jest nieocenione. Bardzo potrzebuję własnego pomieszczenia, takiego, które można odizolować od pozostałej części domu.

extradom.pl

Jak Wam się podoba jeden z moich wyborów? Lepszy ten, czy może nieco bardziej standardowy?