data:post.title

Cykl: Mieszkam w domu - domek parterowy

poniedziałek, 1 lutego 2016
Dom parterowy to moje marzenie. Jak byłam małą dziewczynką robiłam projekty wymarzonych budynków, w których widziałam swoją przyszłość. Rysowałam niezgrabnie kolorowe bryły, planowałam rozkład pomieszczeń, a z jeszcze większą pasją – projektowałam wnętrza. Do dziś mam te rysunki. Teraz coraz częściej spoglądam w stronę profesjonalnych projektów, które zapierają dech. Wybór jest ogromny, nawet w mojej ulubionej kategorii – drewnianych domków parterowych.


Posty z cyklu Mieszkam w domu mają na celu przybliżenie możliwości wyboru, jaki oferuje rynek. Jako projektantka wnętrz bardzo często przeglądam gotowe projekty, mogę na nich ćwiczyć umiejętności w aranżacji wnętrz oraz zainspirować swoich klientów. Na pierwszy ogień wybrałam mój ulubiony model – domek parterowy z możliwością adaptacji poddasza. Szczególnie spodobał mi się Projekt domu D137, który stanowi idealny wybór dla niewielkiej rodziny lubiącej przytulne przestrzenie. 



Dom ( projekt D137) jest skierowany do osób, szukających niewielkiego, nowoczesnego domu parterowego. Prosta, czysta bryła oraz harmonijny podział w elewacjach czynią ten dom klasycznie eleganckim. Podstawowym założeniem przyjętym przy projekcie budynku było stworzenie funkcjonalnego i ciekawego wnętrza na niewielkim metrażu. Jest to budynek parterowy kryty czterospadowym dachem z możliwością adaptacji poddasza. W elewacji budynku poprzez materiał zaakcentowano wyraźnie, strefę wejściową. W bryle budynku oddzielono także funkcję mieszkalną dzienną od nocnej, jak również strefę mieszkalną i strefy gospodarczej.
Źródło: extradom.pl



Jest to idealny model dla osób nie potrzebujących dużego metrażu – mała kuchnia, mała łazienka, przytulny salon z aneksem jadalnianym. Są również dwie sypialnie – dobre rozwiązanie dla rodziny trzyosobowej. Domek można również powiększyć o piętro – dodatkowy metraż na poddaszu daje szanse na stworzenie gabinetu lub pokoju dla dziecka.


Oprócz rozkładu funkcjonalnego domu, dużą uwagę zwracam również na taras. Osobiście uważam że jest to nieodłączny element prawdziwego domu. W tym projekcie posiadamy piękne wyjście z salonu na ogród – dzięki temu powiększa się również sam salon. Latem możemy się zrelaksować na zewnątrz, zimą mamy piękny obraz na zaśnieżony teren wokół domu.


Czym się kierujecie lub kierowałyście wybierając dom? Jestem ciekawa, jakie aspekty domu idealnego są najważniejsze według Was.