data:post.title

Długie pomieszczenie na pokój dla malucha - projekt

wtorek, 30 września 2014
Miałam okazję projektować pokoik w kształcie wąskiego prostokąta zakończonym oknem. Aranżowanie go nie było skomplikowane - na ścianie była umieszczona fototapeta, ściany były pomalowane, a zakupione meble w drodze. Problemem było jedynie wykorzystanie przestrzeni.


Kolorystyka oraz fototapeta zostały zachowane. Ponieważ pokoik jest długi ustawiłam meble tak, aby optycznie odrobinę go skrócić i poszerzyć. W tym celu ustawiłam łóżeczko prostopadle do ściany z tapetą. Pomiędzy łóżeczkiem a drzwiami zastosowałam dywan o wysokiej długości runa w kolorze zielonym, popularnie nazwany Shaggy. Będzie idealnie pasował do motywu dżungli i w przyszłości stanie się miękkim miejscem do zabawy.



Pod oknem ustawiłam fotel oraz klasyczną lampę podłogową, polecam wybór tylko lampy klasycznej aby ładnie komponowała się z meblami. Powstał mały kącik do czytania.

Na ścianie z tapetą, bliżej okna, zastosowałam trzy półeczki, które dziś modnie są wykorzystywane na książki, które należy oprzeć o ścianę. Jak maluch podrośnie będzie można na nich trzymać ulubione bajki 



Na drugiej długiej ścianie jest miejsce na szafę i komodę które powinny znajdować się blisko siebie. Nad komodą i przed łóżeczkiem powieszone są obrazki ze scenami bajek Król Lew i Księga Dżungli, które pasują do tapety. Sugeruję aby obrazki zostały powieszone na różnej wysokości i były o różnych wielkościach. Im więcej obrazków tym więcej światła będzie się odbijało od szkła co rozjaśni i powiększy optycznie pokoik.