data:post.title

Projekt pokoju dla małej uczennicy

środa, 2 lipca 2014
Moją pasją jest kształtowanie przestrzeni tak, aby była jedyna w swoim rodzaju. Szczególnym miejscem w każdym domu jest pokój dziecka. Każda mama chce jak najpiękniej urządzić to pomieszczenie, chce, aby było to miejsce gdzie spełniają się marzenia.
Miałam przyjemność stworzyć od nowa miejsce gdzie mieszka mała królewna. Pokoik został zaaranżowany na potrzeby małej uczennicy.


Postanowiłam całkowicie przearanżować pokoik tak, aby dziewczynka miała własny kąt do nauki. Usunęłam całkowicie tapczan zastępując go fotelem rozkładanym, który zajmuje o wiele mniej miejsca, można go przestawiać, może też służyć wieczornemu czytaniu bajek, a w przyszłości należałby do córki i dla nocującej koleżanki. Zawsze proponuję fotel który rozkłada się całkowicie na płasko.
Miejsce gdzie obecnie znajduje się tapczan zaaranżowałam całkowicie na przyszłe miejsce do nauki. Regał na którym w przyszłości znajdą się książki został uzupełniony długim, narożnym biurkiem. Świetną alternatywą jest wykonanie na zamówienie biurka. Zaproponowałam blat w kształcie litery L, który ciągnie się do kaloryfera. Pod blatem klasyczna szafka z zaokrąglonymi wykończeniami która ładnie komponuje z zamysłem pokoju dziewczęcego. Nad biurkiem duży motyw kwiatowy który ożywia cały pokój i dodaje mu uroku.




Nad biurkiem tablica magnetyczna, a przy biurku klasyczne obrotowe krzesło, które koniecznie musi być opuszczane, w miarę jak dziecko rośnie. Blat biurka znajduje się na standardowej wysokości ok 80 cm. Szafkę pod blatem oraz krzesło dopasowałam kolorystycznie aby dodatkowo ożywić pokoik i dopasować elementy do podłogi, nie polecam pozostawiać wszystkiego w bieli ponieważ wtedy wnętrze będzie monotonne.
Po drugiej stronie pokoiku ustawiłam po środku łóżeczko, a po jego bokach szafę i komodę. Na komodzie delikatna lampka na szklanej nodze dodająca nastroju i umożliwiająca czytanie.
Zaproponowałam sufitową lampę przypominającą kwiat, pasująca do motywu na ścianie. Na ścianach pastelowy róż ocieplający cały pokój. Ściana nad biurkiem biała dla kontrastu i powiększenia optycznie pokoiku. Nad łóżeczkiem i komodą obrazki, a na podłodze miękkie dywaniki.
W przyszłości, zamiast łóżeczka 140x70 cm można będzie zakupić pojedyncze łóżko 200x90 cm i postawić je prostopadle do ściany gdzie w tej chwili znajduje się małe łóżeczko. Wtedy ściany można przemalować na dowolny kolor, turkus, beż, i pokój małym nakładem stanie się pokojem nastolatki.