data:post.title

Jak urządzić małe pomieszczenie na pokój dla dziecka

sobota, 12 kwietnia 2014
Małe pomieszczenie to wyzwanie do urządzenia. Wydaje się że niewielka przestrzeń jest łatwa do rozplanowania bo niewiele mamy możliwości - wiele zależy od kierunku otwierania się drzwi, położenia okna, kaloryfera.
Miałam przyjemność zaprojektować mały pokoik dla chłopca. Jakie proste triki należy zastosować w tak małym pomieszczeniu?


W pokoiku o wymiarach 200 cm na 320 cm zastosowano mebelki Bellamy Sherwood - szafę, komodę z przewijakiem oraz łóżeczko 140 cm x 70 cm - wszystkie podstawowe bryły kompletu.

Pokoik jest jasny i przytulny, ze względu na jego szerokość nie przebierałam w kolorach - postawiłam na barwy ciepłe, neutralne, naturalne, aby pasowały do mebli.
Aby poszerzyć optycznie pokoik zastosowałam na krótszych ścianach tapetę ze wzorem biegnącym wzdłuż ściany. Aby natomiast poszerzyć wnętrze jednocześnie wzdłuż i wszerz tapetę oraz belkę za którą kryje się firanka obniżyłam o 30 cm, pasek u góry zostawiłam biały tak jak kolor sufitu. To takie małe oszustwo optyczne, powiększające pokój.



Szafa oraz komoda z przewijakiem zmieściły się idealnie pod krótszą ścianą, więc udało mi się zabudować kaloryfer na całą długość pokoiku. Zabudowa jest polakierowana tak, aby lekki połysk odbijał światło i dodatkowo powiększał i rozjaśniał pokoik.
Łóżeczko z funkcją tapczanika umieściłam przed wejściem, aby mama mogła szybko znaleźć się przy maluchu i mieć na niego oko, gdy drzwi są otwarte.
Dużą rolę odgrywają także listwy przypodłogowe, oraz panele ułożone wzdłuż krótszych ścian. Oświetlenie naścienne także powiększa pokój.



Co sądzicie o ziemistych kolorach w pokoju dziecka? Nudne, czy raczej funkcjonalne ze względu na spokój jaki wprowadzają we wnętrzu?